رفتن به محتوای اصلی
۹ آبان, ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۷
نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم مطرح کرد:

لزوم پیگیری همه جانبه مسئولان برای تامین واگن متروی قم

مطلب بدون عنوان 2814
نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به این مهم که تامین ناوگان مترو در حیطه حمل و نقل عمومی یک اولویت مهم برای مدیریت شهری است، گفت: جانمایی خطوط متروی قم به گونه‌ای است که به توزیع خدمات شهری و نگاه عدالت محور در مناطق شهری کمک می‌کند. 

به گزارش شهر نیوز به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حسن طلایی با اشاره به حضور شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر مشهد و معاون سازمان شهرداری ها و دهیاری ها در شهر قم برای رایزنی درباره تامین واگن متروی قم اظهار کرد: بایسته است تمام مسئولان و دست اندرکاران باید ظرفیت های مختلف برای تامین واگن مترو از قراردادهای خارجی تا استقراض از دیگر شهرها را پیگیری کنند.

وی تامین ناوگان مترو را یک اقدام زیرساختی در حیطه تقویت حمل و نقل عمومی دانست و افزود: امروز متروی قم با تکمیل ۹۵ درصدی دو ایستگاه و انجام اقداماتی مانند تامین برق، تامین سیستم‌های رادیویی و تامین دستگاه‌های تهویه بیش از هر زمانی به تکمیل و تست گرم نزدیک است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تامین سیستم‌های اعلام و اطفای حریق و دوربین‌های نظارتی برای متروی قم گفت: شورای اسلامی شهر قم تفاهم نامه ای با شرکت برق منطقه ای را مصوب کرده است که بر اساس این تفاهم متروی قم ضمن استفاده از یک پست برق ۶۳ کیلوولت، در صورت لزوم می‌تواند از فیدرهای برق منطقه ای استفاده کند که این موضوع نشان دهنده تامین پایدار برق برای این پروژه است.

وی خاطرنشان کرد: پیمانکار متروی قم با نگاه ارزشی و با هدف خدمت به شهر کریمه اهل بیت(س) در این پروژه با استواری قدم برمیدارد و تمام زحماتی که تا امروز برای این پروژه صرف شده نیازمند عزم همگانی در استان برای تامین واگن است.

طلایی وارد شدن قم به زمره شهرهای ریلی را اقدامی بزرگ در مسیر پایه ریزی شهری با کیفیت دانست و افزود: جانمایی خطوط متروی قم به گونه‌ای است که به توزیع خدمات شهری و نگاه عدالت محور در مناطق شهری کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این پروژه سطح خدمت رسانی به مردم مناطق کم برخوردار را به طرز قابل توجهی ارتقا می‌دهد گفت: دولت محترم سیزدهم و استاندار قم با هدف تقویت عدالت اجتماعی و ایجاد امید در مناطق کم برخوردار شهری، مسائل پروژه متروی قم را دنبال کنند.


منبع مطلب: شورای شهر قم
https://qom.ir/DlP9Y